Ur. 1996, jest fotografką, studiowała w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi. Ukończyła studia w Instytucie Twórczej Fotografii w Opavie. Żyje w kolorowym świecie eksperymentu i niekończącej się zabawy. Czerpie z dziecięcych fantazji i wspomnień. Inspiracją mogą stać się dla niej bałagan w ogrodzie dziadka albo wielka ślizgawka. Przez jej wystawy nie da się przemknąć, bywają zasypane brokatem albo balonami, ale można poczuć się w niej dzieckiem – pobawić się, porzucać i pobazgrać. Dwukrotna laureatka stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Pokazywała swoje prace między innymi na wystawach w Wiedniu, Bratysławie, Pekinie, Kopenhadze, czy Amsterdamie gdzie wygrała konkurs ING Unseen Talent Award 2019. W zeszłe otworzyła swoje własne muzeum w rodzinnej wsi na Podkarpaciu.
Karolina Wojtas
Abzgram
PROCEDURA WEJŚCIA DO KLASY
przed klasą :
- Nauczyciel przybywa pod klasę niezwłocznie po dzwonku.
- Uczniowie ustawieni są w kolejności alfabetycznej. Ustawienie uczniów jest stałe do końca roku.
- Uczniowie stoją, nie stykają się, mają plecaki położone na ziemi tuż przy prawej nodze, ręce są ułożone wzdłuż tułowia, patrzą prosto, nie wydają dźwięków i nie wykonują ruchów.
- Od momentu ustawienia, czyli od stanu możliwego do zaakceptowania (patrz pkt.3) nauczyciel odlicza minutę. Jeżeli uczniowie w ustawieniu wytrzymają minutę, nauczyciel zaczyna wpuszczać kolejne osoby do klasy. Wpuszcza pierwszą osobę, pierwsza osoba wchodzi zajmuje miejsce i siada. Następnie wchodzi kolejna osoba etc. Uczniowie, którzy czekają na wejście stoją na zasadach pkt. 3
- Nauczyciel wpuszcza kolejno osoby, które spełniają warunki pkt. 3. Osoby, które tych warunków nie spełniają stoją na swoich miejscach. Nie przesuwają się i nie zmieniają swoich pozycji
- Nauczyciel dla tych uczniów wyznacza kolejną minutę. Jeżeli nadal nie spełnia warunków wpuszcza ich mimo wszystko, kolejno do klasy.
- Jeżeli podczas procesu wchodzenia, któryś z uczniów odezwie się, uczeń powraca swoje miejsce i stoi zgodnie z pkt.3.
- Ważne: Bezpośrednio po zajęciu miejsc przez uczniów nauczyciel odczytuje regułkę i dodaje ostatni punkt: „Uczeń za swoje dobre zachowanie jest nagradzany. Opłaca się dobrze zachowywać„
- Nauczyciel niezwłocznie po odczytaniu reguły rozdaje uczniom, którzy poprawnie weszli do klasy żetony. Tylko tym, którzy weszli za pierwszym podejściem
- Ważne: Formuła jest odczytywana przed każda lekcją. Po odczytaniu formuły zaczyna się lekcja.
[Dokumentacja wystawy “Abzgram” trwającej od 01.10.2021 do 28.02.2021 w Galerii Instytutu Fotografii Fort w Warszawie. Kurator: Rafał Milach].