Karolina Wojtas - Biografia

Ur. 1996, jest fotografką, studiowała w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi. Ukończyła studia w Instytucie Twórczej Fotografii w Opavie. Żyje w kolorowym świecie eksperymentu i niekończącej się zabawy. Czerpie z dziecięcych fantazji i wspomnień. Inspiracją mogą stać się dla niej bałagan w ogrodzie dziadka albo wielka ślizgawka. Przez jej wystawy nie da się przemknąć, bywają zasypane brokatem albo balonami, ale można poczuć się w niej dzieckiem – pobawić się, porzucać i pobazgrać. Dwukrotna laureatka stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Pokazywała swoje prace między innymi na wystawach w Wiedniu, Bratysławie, Pekinie, Kopenhadze, czy Amsterdamie gdzie wygrała konkurs ING Unseen Talent Award 2019. W zeszłe otworzyła swoje własne muzeum w rodzinnej wsi na Podkarpaciu.

Karolina Wojtas

Abzgram

PROCEDURA WEJŚCIA DO KLASY

przed klasą :

  1. Nauczyciel przybywa pod klasę niezwłocznie po dzwonku.
  2. Uczniowie ustawieni są w kolejności alfabetycznej. Ustawienie uczniów jest stałe do końca roku.
  3. Uczniowie stoją, nie stykają się, mają plecaki położone na ziemi tuż przy prawej nodze, ręce są ułożone wzdłuż tułowia, patrzą prosto, nie wydają dźwięków i nie wykonują ruchów.
  4. Od momentu ustawienia, czyli od stanu możliwego do zaakceptowania (patrz pkt.3) nauczyciel odlicza minutę. Jeżeli uczniowie w ustawieniu wytrzymają minutę, nauczyciel zaczyna wpuszczać kolejne osoby do klasy. Wpuszcza pierwszą osobę, pierwsza osoba wchodzi zajmuje miejsce i siada. Następnie wchodzi kolejna osoba etc. Uczniowie, którzy czekają na wejście stoją na zasadach pkt. 3
  5. Nauczyciel wpuszcza kolejno osoby, które spełniają warunki pkt. 3. Osoby, które tych warunków nie spełniają stoją na swoich miejscach. Nie przesuwają się i nie zmieniają swoich pozycji
  6. Nauczyciel dla tych uczniów wyznacza kolejną minutę. Jeżeli nadal nie spełnia warunków wpuszcza ich mimo wszystko, kolejno do klasy.
  7. Jeżeli podczas procesu wchodzenia, któryś z uczniów odezwie się, uczeń powraca swoje miejsce i stoi zgodnie z pkt.3.
  8. Ważne: Bezpośrednio po zajęciu miejsc przez uczniów nauczyciel odczytuje regułkę i dodaje ostatni punkt: „Uczeń za swoje dobre zachowanie jest nagradzany. Opłaca się dobrze zachowywać„
  9. Nauczyciel niezwłocznie po odczytaniu reguły rozdaje uczniom, którzy poprawnie weszli do klasy żetony. Tylko tym, którzy weszli za pierwszym podejściem
  10. Ważne: Formuła jest odczytywana przed każda lekcją. Po odczytaniu formuły zaczyna się lekcja.

[Dokumentacja wystawy “Abzgram” trwającej od 01.10.2021 do 28.02.2021 w Galerii Instytutu Fotografii Fort w Warszawie. Kurator: Rafał Milach].