Artystka polskiego pochodzenia obecnie mieszkającą i pracującą między Francją a Irlandią. Jej praktyka ewoluuje między filmem a fotografią, poruszając się między skonstruowanym dokumentem a udokumentowaną fikcją. Ukończyła PWSFTViT oraz Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi. W 2022 ukończyła Le Fresnoy – Studio National we Francji. Jej fotografie i filmy były pokazywane i nagradzane międzynarodowo [Art Basel Miami, US; The Finnish Museum of Photography, FI; Nowe Horyzonty MFF, PL; WENCH MFF, IND (Grand Prix 2023); Court Métrange MFF, FR (Grand Prix 2022); Le Prix Analix Forever (2021), CHE]. W 2023 uzyskała Irish Research Council Award – czteroletnie stypendium rządu Irlandzkiego, w ramach którego realizuje długometrażowy debiut filmowy oraz doktorat w Dublin City University.
Agata Wieczorek
Fetish of the Image
Fetish of the Image zagłębia się w tajnej praktyce fetyszystycznej Female Masking.
Subkultura Maskersów skupia mężczyzn na całym świecie, których pragnieniem jest doświadczenie życia w kobiecym ciele. Realistyczna silikonowa skóra umożliwia wejście w drugą płeć dowolnym momencie i na wybrany okres czasu.
Silikonowe kostiumy nigdy nie stanowią replik istniejących osób. Ciała wyimaginowanych kobiet są tak samo wirtualne, jak doświadczanie kobiecości przez Female Maskers. Subkultura balansuje między wirtualnym odgrywaniem ról a potrzebą fizycznego doświadczenia, między płynnością a twardym binarnym podziałem między płciami, gdzie kostium stanowi nie ubranie i makijaż, ale skóra.
Zdjęcia dokumentują praktykę Female Masking i produkcję erotycznych fetyszy.
Pełen projekt na stronie artystki.